Ustalona cena obowiązuje za suche ogniwa akumulatorów niklowo-kadmowych (bez ługu i skrzynek). Przy dostawie z ługiem potrącamy 20% wagi brutto jako zanieczyszczenie.
W procesie mechanicznej obróbki zużytych akumulatorów niklowo-kadmowych powstają odpady użyteczne w postaci:
- elektrody żelazo-niklowe
- elektrody żelazo-kadmowe
- złom stalowy
- odpady tworzyw sztucznych
oraz odpady niebezpieczne:
- ług potasowy
Szczególnie niebezpieczną dla środowiska jest elektroda żelazo-kadmowa w postaci płytki zbudowanej z siatki stalowej wypełnionej masą z tlenkiem kadmu, umieszczoną w kieszonkach z perforowanej cienkiej taśmy stalowej.
Płytka wizualnie niczym nie różniąca się od złomu stalowego, pomieszana ze zwykłym złomem stalowym, gdy trafi do przerobu w hucie stali, powoduje niezorganizowaną emisję kadmu.
Zgodnie z obowiązującą nową ustawą O bateriach i akumulatorach z dnia 24.04.2009 r. (Dz.U. nr 79, poz. 666):
„Użytkownik końcowy jest obowiązany do przekazania zużytych baterii przemysłowych niklowo-kadmowych i zużytych akumulatorów przemysłowych niklowo-kadmowych prowadzącemu zakład przetwarzania zużytych baterii niklowo-kadmowych lub zużytych akumulatorów niklowo-kadmowych” (Ustawa „O bateriach i akumulatorach” art. 45. p. 3).
Samochód przystosowany do przewozu materiałów niebezpiecznych
Pojemniki przystosowane do zbiórki akumulatorów i baterii