Skupujemy i odbieramy własnym transportem każdą ilość złomu
baterii i akumulatorów niklowo-kadmowych z terenu całego kraju.

Ceny za skupowane przez Spółkę baterie i akumulatory
są negocjowane każdorazowo z Klientami,
a ich wysokość oparta jest na notowaniach LME. 

Ustalona cena obowiązuje za suche ogniwa akumulatorów niklowo-kadmowych (bez ługu i skrzynek). Przy dostawie z ługiem potrącamy 20% wagi brutto jako zanieczyszczenie.

 

W procesie mechanicznej obróbki zużytych akumulatorów niklowo-kadmowych powstają odpady użyteczne w postaci:

- elektrody żelazo-niklowe

- elektrody żelazo-kadmowe

- złom stalowy

- odpady tworzyw sztucznych

oraz odpady niebezpieczne:

- ług potasowy

 

 

Szczególnie niebezpieczną dla środowiska jest elektroda żelazo-kadmowa w postaci płytki zbudowanej z siatki stalowej wypełnionej masą z tlenkiem kadmu, umieszczoną w kieszonkach z perforowanej cienkiej taśmy stalowej.

 

Płytka wizualnie niczym nie różniąca się od złomu stalowego, pomieszana ze zwykłym złomem stalowym, gdy trafi do przerobu w hucie stali, powoduje niezorganizowaną emisję kadmu.

Zgodnie z obowiązującą nową ustawą O bateriach i akumulatorach z dnia 24.04.2009 r. (Dz.U. nr 79, poz. 666):

Użytkownik końcowy jest obowiązany do przekazania zużytych baterii przemysłowych niklowo-kadmowych i zużytych akumulatorów przemysłowych niklowo-kadmowych prowadzącemu zakład przetwarzania zużytych baterii niklowo-kadmowych lub zużytych akumulatorów niklowo-kadmowych” (Ustawa „O bateriach i akumulatorach” art. 45. p. 3).

 

 

img3

 

Samochód przystosowany do przewozu materiałów niebezpiecznych

 

img4

 

Pojemniki przystosowane do zbiórki akumulatorów i baterii